It’s on 2017

Den något jäktande känslan av att mars månad närmar sig sitt slut och du inte sått din chili. Du vet den. Den lämnade mig igår kväll.

Nu återfinns ett gäng frön, och inte bara chili, under jorden. 

Förutom chilin hade jag lite andra fröer som jag inte visste hur de skulle hanteras. Jag hittade då en tabell om när olika grödor skulle förkultiveras och fick eld i baken.

Och när en har eld i baken uppskattas ”hjälp”. Det går ju ”snabbare” när vi är fler som arbetar osv.


Så, i fönstret står nu ett gäng byttor och myser:

  • Little elf chili
  • Rainbow chili
  • Golden gulbeta
  • Easter egg rädisa
  • Aromata palsternacka
  • Purjolök av okänd sort

Det är tydligt att jag är extra förtjust i färgglada grödor i år, båda chilisarna, rädisan och kommande moroten är alla multikulöra (skiter i om det är ett ord eller inte). Det är asfestligt!

Lattjo att vara igång ju!

Märkt , , , , ,

2 tankar om “It’s on 2017

  1. Caisa Ahlroth skriver:

    Åh! Denna tass! Så fin!
    Jag vill pussa på den. Hur mår min Sten?

    Skickat från min iPhone

    • Odlarn skriver:

      Du får pussa på’n! Han mår fint, jäla go en! Vi styr upp nåt snart, varför inte fika på lotten nån vårig dag här framöver?

Lämna en kommentar